Sunday 23 November 2008

Ge mig jul nu

Dagen som gatt innebar sova lange, vakna med en katt pa armen, sova lite till, ga upp motvilligt, mata katter, tvatta, flumma, ata frukost, flumma, lyssna pa Neil Young - Rust never sleeps, skriva matsedel for veckan som kommer, skriva inkopslista, cykla till Tesco, fa sms fran mamma, handla pa Tesco, upptacka att det borjat regna och blasa massa medan jag var pa Tesco, strula med dumma cykellas och stelfrusna fingrar, cykla hem med en tung ryggsack full med mjolk och sant plus en kasse med mat och en med en julstjarna hangande pa styret, ata linsgoja, tvatta mer, sitta vid datorn och youtube:a Fleet foxes, prata med mamma i telefon i en halvtimme, laga mat (lax mmm gott) och lyssna pa julskivor, ata mat och lyssna pa julskivor, kolla igenom On demand-filmerna, valja Home alone for att den ar julmysig, diska, se pa Home alone och ata ett paket Ben and Jerry's Cookie dough-glass (mmmmmmm gott) och lite lakrits, sitta vid datorn i pyjamas och rodvit stickad troja och skriva pa bloggen.
Nu blir det lasa lite The two towers, kanske dagboksskrivande, sen sova.

Kort sagt: lika dudidoo handelselost som det later. Ganska trevligt anda.

Jag langtar till julen!

3 comments:

behändelhet said...

Juljuljul, jag längtar också. Bakade lussekatter i lördags och nu har den första snön kommit så jag är helt salig. Hade dock varit ännu saligare om jag fått äta B&J med dig. Speciellt idag, sitter med massa spanskaplugg som jag varken orkar, kan eller vill koncentrera mig på och försöker göra något åt min rastlöshet. Det går inte så bra. BAJS

Anonymous said...

jag längtar också till julen för då kommer du hem. men samtidigt vill jag inte att tiden ska gå så fort, för då är ju skolan snart slut! =( fast livet går vidare och då är du hemma, så det är väl rätt bra ändå. =) puss

Anonymous said...

Längta till julen är ju det Enda man gör! Då kommer du ju hem en å annan sväng :D
Synd att du missade Ingelas å Charlottes fest alltså.. tokiga tider om man säger så! Rentav bättre än morfars 85årskalas fast inget lika fräckt kusinband såklart, det får vi fixa till nästa tillfälle!

Ses i Jul iaf :D