Saturday 22 November 2008

Bajsdag

Att citera bitar av lattexter ar kanske hojden av att vara emo, men:

Jag ser på din ängsliga hållning, din jagande blick att det känns
Att det är långt hem
Och snart finns det inga tårar kvar
De var våra att ge vemsomhelst
Äntligen
De är de dyrbaraste smycken vi har
Så be aldrig om ursäkt igen
Äntligen sätter du själv dina gränser
(Mannen i den vita hatten (16 år senare) - Kent)

Jag tyckte att den laten var theme song of my life for knappt ett ar sedan. Nar jag var mitt uppe i "snart slut pa skolan, snart bestammer jag sjalv, snart kommer de inte at mig"-tankarna.
Nu tanker jag efter lite och inser att det inte alls ar det texten handlar om, inte om att gora sig fri och flyga ivag, den handlar ju om att naivt TRO att det ar vad man kommer gora (och om mycket mycket mer). Den ar annu mer theme song of my life nu.

I ovrigt har det har varit en bajsdag, och till raga pa allt finns det inget gott att ata har (vilket betyder att naglarna far sig en ordentlig omgang) och jag ar sa oerhort rastlos.
Jobbet var stressigt ujuj, fast utan att tiden riktigt gick fort.
Redan nar jag borjade kande jag mig lite lag liksom. Som Gareth sa, nar han fragade "are you alright?" (man sager alltid det har, tycker det ar konstigt, ungefar som att man utgar ifran att folk ska ma daligt, ojoj, ar du OK?) - "you seem fine, just not your usual self". Mmm...
Var bara sa trott. En san dag helt enkelt?
Kande nagon slags... vanmakt infor cykelturen hem genom morka parken, orkar inte cykla pa langa, bilfyllda vagen nar klockan anda bara ar 6 och det inte ar farligt att cykla i parken. Det visade sig vara en skon halvtimme dock, tankarna svavade omkring lite som just innan man somnar, bra musik i lurarna under Miriams cykelhjalm, kyligt duggregn men ingen vind och jag hade bra klader for regncykling.

Komma hem.
Fixa mat (varmde gardagens kycklingwookrester).
Slappa ut katter lite.
Ata mat framfor meningslos TV.
Hm, vad ska jag gora vad ska jag gora vad ska jag gora??? Inget godis, ingen glass, inte ens nagra jordnotter kvar. Rastlos.
Datorn.
Blogga lite, tank att jag redan ar fast i det alltsa.
Men sen da?!

Jag saknar sommarlovslivet hemma. Hade inte kunnat bo dar nu, hade inte uppskattat allt hemma sa mycket som jag gor pa hall nu. Saknar min gitarr, saknar inspiration, saknar dem som kanner mig, saknar svenska, saknar att fatta och vara en av dem som formulerar sig bra.

Bajsdag helt enkelt. Kanske inte behover analyseras djupare an att ibland ar man faktiskt inte pa humor (citat fran Trafiktrolle).

6 comments:

Hass-Anders said...

Trafiktrolle for president! =) Bästa kassettbanden som fanns under uppväxten ju ^^

behändelhet said...

RutRut, min Bajstrut. Jag saknar dig så otroligt bajsmycket. Och ja, Trafiktrolle har sagt många kloka saker genom tiderna. Ibland är man faktiskt inte på humör. Idag är jag inte riktigt det heller, trots alla miljarder orsaker till varför jag borde vara det. Vad har jag att gnälla på? Allt. Tror jag känner lite som du, eller kanske som du gjorde innan du åkte. Står och trampar men kommer aldrig någonstans. Och om jag väl gör det vill jag bara tillbaka så fort jag kan. När ska man förlika sig med sitt öde, acceptera livet som det är och bara vara nöjd? Antagligen aldrig. Hur som helst finns jag alltid här redo att bajsa på verkliheten tillsammans med dig. Och tröstäta och vara rastlös och se på GG. Bara så du vet.

Lilla J said...

Hej lilla Mellanbjörn!

Hittat hit precis. Kul att du börjat blogga så man blir uppdaterad om hur du har det!

Kanske behöver det inte vara storartat och fantastiskt att sticka utomlands, livet är ju långt ifrån alltid det! Se det som en erfarenhet och erfarenheter upskattar man sällan fullt ut när man är mitt uppe i dem.

Självklart kommer du ha hemlängtan ibland, mer eller mindre. Men det mesta finns ju kvar här precis som du lämnade det, när du kommer hem till sommaren. Och innan dess kommer ni ju hem till jul om mindre än en månad!

Puss och kram från Storabjörn

Amandark said...

Sanninge och svaren. Kristian Anttila alltså. Honom såg jag för några veckor sedan på Fängelset, och det var faktiskt väldigt bra. Mycket popbarn och extremt svettiga musiker och även en ganska svettig publik för det var dans dans dans!

Annars förstår jag din hemlängtan, tror jag. Mest för att jag inte är personen som tycker om att vara ute och resa, i varje fall inte utan gott sällskap. Kan tänka mig att det blir gansa ensamt liksom.

Puss och kram Amanda

Anonymous said...

Ja ibland gåre inge bra. Bajs. Kan iaf säga att jag ser det som en liten present varje gång du eller någon annan nära vän har uppdaterat sin blogg.

Anonymous said...

<3 (finns inte mycket mer att säga. skicka iväg ett mail någon gång om du skulle känna dig allt för ensam, så lovar jag att svara!)