Friday 21 November 2008

Grupptryck?

Strax efter kl sju en fredagkvall.
Jobb imorgon kl 12-6. Rugbymatch pa stadion, precis utanfor pubben = stressigt, men, skiftet gar fort da.
Vet inte riktigt vad meningen med det dar jobbet ar, eller med att bo har... Inte sa att jag vantrivs, inte sa att det skulle vara meningsfullare eller roligare att bo hemma, hade anda bara jobbat ju. Jag hade nog bara fantiserat om lite mer, men jag har min livsstil och mitt... mig som jag utgar ifran sa det blev inget POFF - forandring.
Strax efter kl sju en fredagkvall borjar jag i alla fall blogga.
For att Anna borjat blogga och jag kande mig inspirerad av att hon fallit for grupptrycket, haha, och for att jag saknar henne.
For att jag insett hur jaaavla mycket jag saknar att skriva, som i att komponera en text, inte bara dagbok (vilket jag formodligen alltid kommer skriva minst en gang i veckan, med nagra fa undantag).
For att jag ar sa otroligt, ibland hemskt, langt ifran alla som verkligen kanner mig (minus min syster som dock ar pa brollopsresa for tillfallet).
For att for att for att, whatever, jag kande for det bara.

Lyssnar pa Kristian Anttila: svenska ar ett underbart sprak, pa ett hart och fult vis.

I hela mitt liv har jag väntat på livet
Jag har drömt om att ha en riktig dröm
Jag har sökt efter sanningen och svaren
Blev mest klämd mellan bibeln och min porr
(Smutser - Kristian Anttila)

Annu mer strax efter kl sju en fredagkvall.
Jag lovar inte att detta blir en langvarig eller regelbunden blogg. Kande for att paborja den bara.

2 comments:

Anonymous said...

Så hon föll för grupptrycket? Haha näe, vem vill ha en pretantiös blogg? Men kul iaf! Du kanske går helt mainstream och skaffar facebook också? Då kan du iaf se mina kort.. annars får du se dom när vi kommer hem! Hihi... kul att läsa iaf. Ja, jag uppskattar också svenska. Mycket. Och engelska. Eftersom här är det franksa som gäller. Himla bajs. Eller som jag berättade för Anna, ett ännu oskönare ord är "stjärtskvätt!" Som alternativ till bajs liksom. Kramis på dig din blogger!! ;)

Anonymous said...

hurra rut bloggar, och det hoppas jag att du fortsätter med! jag kommer vara din mest hängivna läsare. ;) hihi. saaaaaknar dig!