Wednesday 3 December 2008

Julklappsforsok

Cyklade in till stan denna vackra, kyliga decemberdag. Tanken var framfor allt att kopa lite julklappar.
Forst gick jag till Hobo's clothing, min favoritaffar i Cardiff - de saljer bara helt underbara 60- och 70-talsklader, och en av dem som jobbar dar ar otroligt snygg: langt morkt har, morkbruna ogon och alltid 60- och 70-talsklader (hmm undra var han hittar dem??). Paminner lite om en ung Paul McCartney fast med den lite aldre McCartneys flummiga stil. Me like! Han har dock flickvan tror jag, en som jobbar dar med... men i vilket fall ar han snygg.
Pa Hobo's clothing kopte jag en klanning som jag ar helt stortkar i. £22,50 kostade den.
Sen gick jag till HMV for att se vad jag kunde tankas hitta dar, till Johannes tankte jag... Slutade med att jag kopte Sex and the City (alltsa boken som serien ar baserad pa) - till mig sjalv. Kostade bara £5 dock sa det var inte sa farligt.
Efter det lyckades jag faktiskt komma pa vad jag ska ge min far i julklapp och paborjade ett letande, som resulterade i en del av presenten. Har aven kommit pa vad jag ska ge till Miriam och Mike och till mamma, och till en hemlig van. Hoho! (Jag ar en hemlig jultomte, hohoho.)

Nar jag hade kommit sa langt i julklappstankandet var det dags att sitta ner (med betoning pa NER, sa som en kvinna som jag vet laser detta uttalar det) lite sa jag kopte naturgodis for £4,50 och satt och lyssnade pa en blasensemble som skapade oerhord julstamning. Gav dem £1,20. Sen borjade det skymma sa jag cyklade hem.

Jag var inte bra pa att kopa julklappar idag helt enkelt. Men jag har bearbetat amnet och kopt klanning, bok och godis till mig sjalv. Baaah, himla konsumtionsgalna manniska! Vet dock att det gar ihop med ekonomin sa det kanske var OK? Nu ska jag prova min klanning och sen ska jag laga mat, och battre lycka nasta gang jag letar klappar. Jag tycker trots allt om att hitta pa finurliga saker att ge till folk jag tycker om.

Brrrrrrrrr det ar kallt! Snart ar det jul!

3 comments:

behändelhet said...

Hade precis en sån dag i lördags faktiskt. Vi är nog egoister rakt igenom helt enkelt. Min dag innehöll dock lite mindre julstämning och betydligt mer hets, men den var bra ändå. Snart är det jul och då kommer du hem och det känns som om någon tagit två säkerhetsnålar och satt fast mina mungipor uppe i ögonen bara jag tänker på det (vilket betyder att jag ler, om du inte förstod min superba liknelse). Baaajs, hade verkligen velat ha dig här nu. Ska på "dejt" på fredag. Jag hatar att gå på dejt och jag tycker hela dejtingfenomenet är pinsamt och patetiskt men jag bryr mig så fruktansvärt mycket ändå och jag är bajsnervös och det ska regna på fredag och då blir mitt hår fult och jag vet inte vad jag ska ha på mig. Och jag känner mig 14 år gammal. Vill inte du gå på dejt med mig istället? Sitta på Järntorget och äta crepes. Så mycket bättre.

Anonymous said...

Hehehe sitta NER måste man faktiskt göra. Kvinna, det låter bra. Bra att du unnar dig. Jag shoppar också, istället för att plugga inför tentor... =p bajskorv och stjärtskvätt hoppas du mår fint!! när flyttar du till nya lägenheten?

Hass-Anders said...

Du måste komma hit till våren! Dylan gör exklusiva Sverige-spelningar i Stockholm, Malmö och JÖNKÖPING =P tro det eller ej, inget Göteborg där inte märkligt nog... Blä, jag kommer inte va här då pga praktiken, just typiskt. Läs mer via artikel-länken nedan:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article3921125.ab