Friday 5 December 2008

Forkyld

Sandpapper i halsen, stenar i huvudet.
Trotthet i hela kroppen.
Jag hatar att vara forkyld och att inte ga i skolan sa man kan stanna hemma, utan jobba sa varje forlorad timme innebar £5.85 mindre i lon den har manaden. Far visserligen lite sjukersattning men bara fran andra sjukdagen. Baaaaaaaaaaajs! Sa, jobb it is helt enkelt.
Dessutom ar det rugby idag. Yay. Wales-Frankrike. Yay. Fulla fransman.
Igar pratade jag franska med ett gang pa 30 fransoser som invaderade puben. Insag att for varje nytt engelskt ord jag lar mig puffas fem franska ut ur huvudet. Lite tragiskt, ska alla dessa ar av franskpluggande, och ambitiosa intresse for det, ga till spillo? Vill lara mig alla sprak i hela varlden.

Julkalendern ar ljuset i min stackars sjuka tillvaro. Inte for att den ar otroligt julig, men den humorn... skrattade hogt for mig sjalv tva ganger under de korta 15 minuterna den varade idag.
Nu ska jag tycka synd om mig sjalv och sen maste jag diska lite.

3 comments:

Anonymous said...

Ja usch och blä för fulla fransmän. Vi var på ett dansställe igår, där var typ "vihar slutat 9an-stämning" fast plus en massa gubbar. Så himla oskönt. hehe ta hand om dig. Snart ses vi!

behändelhet said...

Usch din stackare. Förkylningar verkar ha en tendens av att drabba de personer som minst önskar det, och helst vid sämsta möjliga tillfälle. Själv sitter jag och hoppas på lite mer ont i halsen så jag kan slippa några dagar i bajsskolan :) Du får helt enkelt komma hit och smitta mig. Kanske blir du frisk på kuppen.

Var förresten på "dejt" idag och är mkt stolt över mig själv med tanke på hur illa jag egentligen tycker om såna saker. Det var ganska trevligt, vi hade mkt att prata om och så, men det klickade ändå inte riktigt. Förresten påminde han en del om Moset till personligheten, lite kul :P Har du nån kontakt med honom nuförtiden?

Slutligen, jag tycker om dig väldigt mkt också ska du veta. Och jag räknar dagarna tills du och Louisefis kommer hem. Snart. Jag längtar :)

Lilla J said...

Puss puss puss!!

PS. Snart ses vi... yay!!